Headlines
Published On:Friday 21 September 2012
Posted by admin

Wow! Kutu rayau ada RM6,819!





Tak tolong kesian....bila di tolong...rupa2nya.....ermmm....macam2 sekarang ni....

Jangan ada yang bercita2 nak jadi kutu rayau sudah laaa...


****************


Kakitangan JKM mengira wang tunai milik seorang kutu rayau yang ditahan dalam operasi di Ipoh, semalam.
Ipoh: Seorang lelaki berusia 54 tahun yang ditahan dalam operasi membanteras pengemis dan gelandangan didapati memiliki wang berjumlah RM6,819 dalam begnya. 


Lelaki berasal dari Ulu Tiram, Johor itu mendakwa bekerja sebagai tukang masak di pasar dan tidak memiliki rumah sehingga menjadikan longkang serta kaki lima kedai sebagai tempat tidurnya. 


Lelaki itu antara 36 individu gelandangan dan kutu rayau yang ditahan membabitkan 34 lelaki dan dua wanita tempatan dalam operasi bersepadu beberapa agensi dan jabatan di Jalan Yang Kalsom, di sini, antara jam 11 malam kelmarin hingga 4 pagi, semalam. 
Dakwa tiada keluarga


Pegawai Kebajikan Masyarakat Daerah Kinta, Mohd Mahir Mohd Tahir, berkata lelaki terbabit yang berperwatakan pendiam dan tidak terurus ditahan di kaki lima sebuah premis di jalan itu dan mendakwa tidak mempunyai ahli keluarga.


“Siasatan lanjut yang dijalankan menemui satu beg berisi wang tunai RM6,819 milik lelaki itu selain beberapa keperluan lain seperti ubat gigi, sabun, botol berisi madu, kayu tongkat ali, tasbih dan beberapa baju.


“Lelaki itu tidak menjawab ketika ditanya mengenai wang itu sebaliknya hanya mendiamkan diri. Kami melakukan pemeriksaan lanjut sebelum menyerahkan lelaki itu kepada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) untuk tindakan susulan,” katanya. 
Katanya, operasi yang membabitkan 58 anggota terdiri daripada JKM, Majlis Bandaraya Ipoh (MBI), Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK), Jabatan Kesihatan, Jabatan Pendaftaran Negara (JPN), Jabatan Imigresen dan polis itu bertujuan mengurangkan masalah pengemis serta kutu rayau.


“Kebanyakan mereka yang ditahan berusia 20-an hingga 50-an didapati merayau dan tidak mempunyai tempat tinggal menyebabkan mereka menjadikan taman rekreasi, medan selera dan bangunan usang sebagai tempat tidur,” katanya.


========================================================================
Nak cari cenderahati perkahwinan murah??---> KLIK SINI

========================================================================









Terima kasih sudi baca

Posted by admin on 08:43. Filed under . Terima kasih sudi berkunjung ke blog ini mediasantai.com. Jemput LIKE fan page kami ya

By admin on 08:43. Filed under . Like Fan page facebook mediasantai.com. Jom follow cerita terbaru!

Sumber hangat!

Jom tengok!

Ada cerita menarik nak kongsi?


like kami di facebook!

Follow kami di twitter